Sunday 10 November 2013

Vita-Lea : Multivitamin terbaik Shaklee!


Kenapa badan perlukan multivitamin?





1. Sibuk 

Zaman moden & serba canggih menyebabkan kita sibuk dengan pelbagai tugasan dan tanggungjawab. Tidak kira samada kita seorang suri rumah atau seorang yang bekerjaya. Kesibukan ini menyebabkan kita tidak makan secara betul dan seimbang yang membuatkan badan kurang dengan zat-zat yang perlu. Sebab itu kita perlukan mutivitamin.

2. Kualiti makanan yang tidak terjamin

Makanan sekarang kebanyakkannya mempunyai bahan pengawet dan tidak dimasak dengan cara yang betul. Malah sayur sekarang banyak terdedah kepada bahan kimia dan tidak berkualiti.

Jika kita seorang suri rumah, insyaAllah, kita boleh kawal pemakanan keluarga kita dengan menyediakan makanan yang seimbang untuk mereka. Tetapi kadang kala, kita juga akan lupa untuk menyediakan makanan yang penuh khasiat untuk keluarga dan memasak untuk pastikan ia SEDAP dan menggunakan lebiha santan, garam, minyak, gula dan sebagainya. Dan kadang-kala penggunaan ajinamoto secara berlebihan juga memberi kesan kepada kesihatan badan. Walaubagaimanapun, kita masih boleh mengawalnya sebab kitalah Chef di rumah! :)

Tetapi seandainya kita seseorang yang sangat sibuk dan balik kerja terpaksa 'menapau' di kedai, kita sebenarnya berhadapan dengan kualiti makanan tersebut. Minyak yang digunakan secara berlebihan dan berulang kali, ajinamoto yang banyak, sayur kadang-kala tidak masak sepenuhnya. Ini adalah risiko. Oleh itu, kita harus makan multivitamin untuk memastikan badan sihat dan mampu membekalkan badan nutrisi yang sihat dan cukup.

3. Memilih makanan

Ini sebenarnya bukan sahaja berlaku di kalangan kanak-kanak. Malah orang dewasa juga, Tabiat ini menyebabkan badan kurang multivitamin. Jangan terkejut jika orang dewasa juga tidak suka makan sayur, orang dewasa juga hanya sukakan ayam KFC, orang dewasa juga kurang minum susu dan macam-macam lagi. Multivitamin adalah jawapan bagi anda yang memang suka memilih makanan.

4. Pencemaran alama sekitar

Ya. Ini memang keadaan yang berlaku sekarang. Pencemaran alam sekitar berleluasa dan datang dari pelbagai cara. Pencemaran ini menyebabkan sistem pertahanan badan lemah. Maka micronutrien yang diperolehi dari makanan seharian tidak lagi mencukupi.  Menyebabkan kita perlu multivitamin untuk menyokong sistem badan kita.

5. Vitamin termusnah ketika dimasak.

Kebanyakkan vitamin yang kita boleh peroleh dari sayur-sayuranan sebagainya akan termusnah bila ianya dimasak pada suhu tinggi.

6. Penyerapan nutrien yang rendah.

Apabila badan semakin matang dan berganjak ke usia emas, badan akan susah untuk menerima dan menyerap nutrien yang baik. Oleh itu, pengambilan multivitamin memastikan badan menerima vitamin dan mineral yang mencukupi.

7. Diet berlebihan

Individu yang sedang berusaha menurunkan berat badan kebanyakkannya tidak mengambil nutrisi harian yang penting dan mencukupi. Terlalu fokus ingin kurus sehingga mengabaikan banyak makanan yang boleh membekalkan nutrisi lengkap. Sebab itu multivitamin memainkan makanan supaya diet kita teratur dan lengkap dengan multivitamin yang diperlukan tubuh.

Kenapa Vita-Lea Shaklee vitamin terbaik?

Vita-lea dirumus khas bagi memenuhi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa. Ianya merupakan vitamin yang terkemuka dan lebih komprehensif. Ia mengandungi vitamin dan mineral kritikal dalam jumlah yang seimbing bagi memantapkan kesejahteraan kesihatan kolon, hati, mata dan sistem imun dalam jangka masa panjang.




SUPPLEMENT FACTS VITA-LEA SHAKLEEIanya terbukti :
  • 2 kali lebih antioksidan untuk mencegah kerosakan fungsi imun kesan radikal bebas.
  • 2 kali lebih kalsium untuk pembinaan tulang yang kuat.
  • 2 kali lebih magnesium untuk kekalkan rentak jantung, otot dan fungsi saraf.
  • 2 kali lebih Beta Karotena untuk membentuk vitamin A yang biopotent.
  • 3 kali lebih selenium untuk melindungi paru-paru, kolon dan prostat.
  • 3 kali lebih vitamin K untuk menyokong proses pembinaan tulang.
  • 6 kali lebih boron untuk menyokong kesihatan tulang.
  • 10 kali lebih Biotin yang menyokong proses pengeluaran tenaga.

 

Siapa yang memerlukan multivitamin?

  1. Remaja yang sedang membesar
  2. Individu yang mementingkan kesihatan dan kecergasan tubuh dalam jangkamasa panjang.
  3. Individu yang tidak lengkap diet hariannya.
  4. Individu yang ingin meningkatkan sistem imun badan.
  5. Wanita mengandung.
  6. Wanita yang baru bersalin.
  7. Wanita dan lelaki yang mementingkan kesihatan.
  8. Individu yang monopaus.
  9. ANDA!  
     

 Inginkan penjelasan lebih mengenai mutivitamin Vita-Lea SHAKLEE?

Hubungi kami di vitahijau@gmail.com atau

SMS/WhatsApp ke 012-2356027 (Diyana) 


Setiap pembelian dengan kami anda berhak mendapat khidmat rundingan secara percuma dan bimbingan pengambilan suplemen secara berterusan. Dapatkan Vita-Lea dengan harga SUPER DUPER SPECIAL dari kami.

No comments:

Post a Comment