Tuesday 26 November 2013

Alasan Jadi Ahli Shaklee

Beberapa hari kebelakangan ini, agak ramai yang bertanya kepada saya tentang kebaikan menjadi ahli shaklee. Kebanyakkan yang bertanya merupakan mereka yang telah berpuas hati dengan vitamin ini dan telah menggunakannya agak lama. Malah lebih lama daripada saya. Kawan-kawan saya ni memang berpuas hati dengan Shaklee, malah salah seorang dari merekalah yang memperkenalkan saya dengan Shaklee semasa saya mengandungkan Hussna dulu. Tetapi , tidak berniat untuk menjadi ahli. Bila ditanya kepada mereka, jawapannya:

1. Susah nak beli. Kena pergi HQ atau tunggu berhari-hari baru dapat.

Sejak Shaklee Malaysia dah ada website sendiri ni, semua urusan amat senang,cepat dan efisyen. Tak perlu lagi nak beratur di HQ atau mana-mana branch berjam-jam atau tunggu berhari-hari selepas membuat order. Sebab sekarang semuanya boleh dibuat online. Hanya log in ke www.shaklee.com.my. Order dan buat pembayaran secara online aje. Nak guna kad debit ke kad kredit ke semua boleh. Penghantaran pula amat efisyen dan cepat dihantar terus ke rumah @ alamat yang diingini. 

2. Saya bukan nak kumpul points

Ya. Dulu saya juga hanya nak ambil suplemen bukan untuk kumpul points dan saya juga tak kisah dengan harga. Tetapi siapa yang rugi? Kita! cuba kira, kalau 1 vitamin kita boleh jimat RM20, kalau kita dah beli 3 4 jenis vitamin dah berapa kita jimat????

3. Tak berminat dengan MLM. Hanya nak pakai produk sahaja.

Jadi ahli Shaklee bukan bermaksud anda KENA berniaga. Tetapi, jika jadi ahli Shaklee anda boleh menikmati harga ahli yang istimewa dan secara tidak langsung anda kumpul points dan secara tidak sedar mungkin points tersebut sudah pun bertukar kepada bonus 2, 3 malah 4 angka!! ( Bonus akan dapat bila minimum purchase kita mencapai 200UV). Ini terjadi kepada saya pada bulan pertama saya join sebagai ahli. Bulan pertama- kegunaan sendiri- $$ 2 angka, bulan kedua - sendiri+ saudara mara-$$$ 3 angka, bulan ke-3- sendiri,saudara-mara, kawan2-$$$$4 angka!  Siapa sangka? Sebab saya sendiri terkejut! Allah boleh bagi rezeki dalam pelbagai cara. Sejak dari itulah, semangat semakin berkobar2..

4. Tak ada duit untuk modal

Modal anda hanyalah yuran ahli RM75 seumur hidup! Dan anda tidak perlu mempunyai modal untuk membeli barangan Shaklee kerana sekiranya anda ada order, tunggu customer bank in duit, check dan terus buat belian secara online dan penghantaran akan direct pada customer! Senang tak?

5. Dah ramai jadi ahli shaklee. Boleh ke laku? 

My dearest friends..di muka bumi Allah ni, rakyat Malaysia bukan hanya 1 juta.. Tetapi pada tahun 2012 populasi Malaysia ialah 29.24 juta.  Jauh lebih tinggi dari penduduk Australia (22.68 juta). So agak2 semua penduduk Malaysia ni ahli shaklee ke? Tepuk dada tanya hati. Nak atau Tak Nak aje...

6. Shaklee sama macam MLM. Meng'kaya'kan upline aje..

NO! NO! NO! Jika anda fikir begitu anda silap. Bukan semua yang 'rajin' apabila sudah menjadi ahli Shaklee. Kalau anda rajin,tak pernah berputus asa, tawakal dan rajin berusaha anda akan melangkaui semua upline-upline anda! Di Shaklee, siapa rajin, In Shaa Allah.. akan mendaki terus ke puncak.. yang malas?? BYE BYE la!

7. Saya pemalu. Macamana nak promote Shaklee?

Menjadi ahli shaklee dan menjual barangan shaklee tidak memerlukan anda menjual secara bersemuka. Ada pelbagai cara yang anda boleh lakukan seperti share di FB, Twitter, Instagram, Blog dan pelbagai cara lagi.

8. Saya tak pandai nak buat marketing dan tak ada pengalaman.

Apabila anda menjadi ahli shaklee di bawah kami, anda akan terus dibimbing dari A-Z. Anda akan diajar cara-cara memulakan bisnes(jika anda serius untuk mencari income lebih). Anda juga akan di add ke group2 khas kami di FB di bawah bimbingan Masters2 hebat, mereka yang berpengalaman dan tak lokek ilmu sudi berkongsi. Anda juga akan diberikan pendedahan kepada produk dan bimbingan2 yang lain.
Kawan-kawan, kalau nak difikirkan memang manusia banyak beralasan. Yang penting tanya hati. Anda mahu atau tidak? Tak ada masalah jika jadi ahli hanya untuk menikmati harga ahli tetapi jika anda serius dan percayakan produk ini, anda bukan sekadar dapat bonus 2/3/4/5 angka!! Malah boleh menikmati keistimewaan lain spt car insentif, peluang travel even naik rank MASTER!! Percaya jangan tak percaya. Usaha! Tawakal! Bermimpi sampai ke bulan pun tak apa! 
Jom kita bantu mengukuhkan ekonomi kita. Berhenti memberi alasan dan jangan MALAS! Sambil2 shopping barangan shaklee pun anda boleh dapat BONUS. Tak nak ke?????
Sebarang pertanyaan, bolehlah bertanya terus kepada saya. Jom, jadi ahli shaklee! Wanita juga boleh berjaya! 
Diyana Azmin
Shaklee Independet Distributor (919220)
012-2356027
vitahijau@gmail.com
 

No comments:

Post a Comment