Monday 25 November 2013

SET HAMIL LENGKAP SHAKLEE: Bayi Sihat, Ibu Bertenaga!


Permata Cinta Hati Mama Papa, Hazziq Darwish & Darwisyah Hussna


Kita mesti nak yang terbaik untuk bayi yang kita kandungkan? Saya pun macam tu.. sangat menjaga kandungan semasa mengandungkan Hazziq dulu. Siap tanya kawan lagi tentang suplemen yang mereka ambil awal pregnancy.. Hussna pun macam tu. Walaupun mengandung kali kedua, macam takde beza dengan kandungan kali pertama sebab fobianya tetap ada. Takutnya tetap ada. Risaunya tetap ada. Saya mula mengambil Set Hamil Shaklee semasa mengandungkan Hussna selepas saranan dari seorang rakan sekerja.

Dear preggy moms... Wanita mengandung sememangnya cantik semasa mengandung! :) Memang natural beauty. Tak caya cuba tengok diri anda di cermin sekarang. Kadang-kadang kita tak perasan tapi ramai yang cakap, ibu preggy bukan sahaja nampak cantik malah sexy! :) So, tak perlu risaukan kecantikan semasa mengandung tetapi menjaga kandungan dan kesihatan kita. Maklumlah, masa mengandung ni la tiba-tiba boleh kena kencing manislah, darah tinggi la, keputihan melampau dan macam-macam lagi.


Nampak badan Hussna kuat walaupun tuannya kecik molek je.. :)
Meniarap seawal 3 bulan. Kulit memang lain. cantik gebu dan imun badan juga kuat..


Apa kesan SET HAMIL Shaklee kepada saya?
  1. Saya rasa amat bertenaga! Walaupun saya hampir bersalin, sikit pun saya tak penat malah masih sempat shopping sehari sebelum bersalin.
  2. Hilang cramp! Saya tak bangun menangis di waktu malam akibat cramp kaki lagi. Masa mengandungkan Hazziq memang saya kerap menangis cramp kaki di waktu malam. Suamilah yang selalu menjadi peneman setia urut kaki saya.
  3. Hilang sakit pinggang, Miss V dan lenguh2 badan. Yea.. memang dengan pengambilan ostematrix secara berterusan boleh mengurangkan dan menghilangkan sakit2 badan ni.
  4. Amat mudah bersalin.. Dengan izin Allah.. Alhamdulillah.. saya amat senang bersalin.
  5. Mengandungkan Hazziq saya dapat 2 penyakit; kencing manis dan darah tinggi. Seingat saya hampir di ceaser sebab masalah ini.. Tetapi Alhamdulillah Hazziq lahir secara normal. Tetapi masa Hussna, hilang kencing manis dan darah tinggi.
  6. Hussna lahir tak besar iaitu 3.11kg sahaja tetapi Hazziq 4.09kg! Doc kata kalau previous pregnancy bayi besar, yang kedua pastinya LEBIH BESAR! Tetapi Alhamdulillah tidak..
  7. Alhamdulillah Immune Hussna amat kuat dan saya perasan Hussna tak pernah kena demam, selsema atau batuk sepanjang usianya dah masuk 6 bulan ni. Seingat saya, semasa abangnya dulu, setiap kali injection mesti demam. 
  8. Tulang kuat. Seawal Hussna 3 hari Hussna dah boleh angkat kepala. Saya amat takut nak pegang Hussna sebab dia amat kecil dibandingkan abangnya yang 4.09kg dulu! Tapi badan Hussna jauh lebih pejal dan kuat. Lebih-lebih lagi sewaktu mandi.Tegak je bila dimandikan. Dan seawal 3 bulan Hussna dah boleh meniarap.


Mama masih ceria dan tidak pernah penat sepanjang mengandungkan Hussna..


Inilah antara kesannya yang dapat saya rasai sepanjang pengambilan vitamin ini semasa hamil dan kesan selepasnya.. Jadi kawan-kawan, jika ada kemusyikilan sebelum, semasa dan seleas pregnancy ni, sudilah berkongsi cerita anda dengan saya, boleh SMS atau email kepada saya. In Shaa Allah, kita boleh berkongsi cerita dan saya akan cuba sebaiknya membantu anda.

Diyana Azmin
Pengedar BeBas Shaklee
012-2356027
vitahijau@gmail.com


No comments:

Post a Comment