Tuesday 19 November 2013

NUTRIFERON menceriakan Hazziq semula..

Assalamualaikum..

Lama rasanya tak update blog ni. Hari ni sangat happy sebab anakanda kesayangan saya Mohamad Hazziq Darwish dah baik demam. Seingat saya Hazziq dah demam 3 minggu sebelum ni. Demamnya pun dah baik. Yang bersisa hanyalah batuknya.. Memang on off sejak demam hari tu. Agaknya sebab keadaan cuaca yang tak menentu. Maklumlah memang dah masuk musim tengkujuh sekarang ni.

Nasib baiklah mama cuti dan boleh bagi penuh perhatian pada anak-anak mama ni. Okay, balik kepada cerita tadi. Hazziq ni kalau demam memang teruk. Badannya memang akan panas sangat2. Macam2lah saya buat, letak cool fever, basahkan kepalanya dengan air asam jawa. Mandi plak jangan cakap. Beberapa kali sehari. Memang amat2 risau.

Ubat hospital smua dah bagi. Sehinggalah saya bercerita dengan seorang kawan melalui SMS. Dia suggest saya untuk bagi NUTRIFERON kepada Hazziq.Alhamdulillah.. stoknya pun ada, semalam jugak saya bagi Hazziq. Letak sikit je atas lidah dia dan terus dissolve. Sgt senang, Hazziq ni bukan jenis yang suka makan ubat tapi rasa NUTRIFERON ala-ala berangin macam teh tuh menyebabkan Hazziq tak menolak.

So, masa nak tido semalam, dia kerap berjaga sebab muntahkan kahak. Setiap sejam berjaga. Ibu mana yang nak lena tido tatkala anak begini. Tapi saya tabahkan hati juga, bersabar, dan pujuk Hazziq. Saya gosok belakangnya dan cakap, " Takpa sayang, keluarkan muntah tu.. esok baik yea..." Dalam hati terfikir2, adakah ni kesan NUTRIFERON?  Kalau menyembuhkan aku rela ya Allah.. Daripada Hazziq nampak lemah dan tidak bertenaga dan tidak aktif langsung.

So 3 hari Hazziq demam panas dan Alhamdulillah.. Hari ni demam Hazziq dah kebah dan yang peliknya memang dari panas sgt kepalanya hari ni mmg suam2 kuku je. Hazziq dah mula happy balik. Siap boleh jagakan adik lagi masa mama sidai kain. Mama happy plus terharu sgt.. Siap mama sidai kain, mama dgr adik hussna dok nangis2. Tgk sebelah adik hussna abg awish dok pegang rocking chair adik dia,henjut. Pastu sayup2 mama dgr alunan zikir. 

Hazziq cakap.. “Mama adik nangis, ajiq dh psgkan lagu..” mama terus peluk Hazziq.. “Terima kasih sayang jagakan adik..mama syg hazziq”. Dia pun peluk mama lama.. Nmpak mata dia pun berair. Mungkin anak kecil ini pun boleh rasa keikhlasan hati mama. Mmg mama sgt2 terharu sbb Hazziq boleh fikir untuk pasangkan zikir smbil jaga adiknya.. Ya Allah.. Terima kasih atas anugerahMu yang tak ternilai ini.. Patutlah Hazziq demam.. Demam nak pandai jaga adik..:) hehe..

TQ NUTRIFERON! Memberikan keceriaan kepada keluarga saya!

No comments:

Post a Comment