Wednesday 19 February 2014

VITA-LEA SHAKLEE: Multivitamin Pertama Di Dunia

Multivitamin pertama tahun 1915
Tahukah anda, Vita-Lea Shaklee merupakan multivitamin dan mineral pertama dicipta di dunia? Ia wujud sejak tahun 1915 lagi. Pada mulanya ia dikenali sebagai "Vitalize-Mineral". Kemudian sebutannya disingkatkan kepada "Vita-min" . Perkataan "vitamin" yang disebut kini sebenarnya berasal dari Shaklee.
 
90 tahun dahulu, "Vita-min" ini berbentuk cecair. Namun dengan adanya peningkatan teknologi, ianya telah diubah bentuk tablet dan dikenali sebagai Vita-Lea.Setiap tablet Vita-Lea ini mengandungi 30 nutrisi lengkap harian yag diekstrak daripada sayur-sayuran dan buah-buahan, 12 vitamin dn 7 mineral penting sebagaimana disarankan oleh RDA. Vita-Lea ini telah diformulasikan secara komprehensif dan sangat seimbang.
 
Jika anda memang mengambil vitamin ini untuk diet lengkap harian anda, mesti anda tahu ianya berwarna hijau. Tapi tahukah anda, kenapa ianya berwarna hijau? Sebenarnya tablet Vit-Lea ini disaluti dengan serbuk nutrisi iaitu spirulina. Ia telah dihasilkan dengan kaedah terkini dan teknologi eskplosif yang kompleks, disebut sebagai "Explo-tab". Ia merupakan tablet multivitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan tubuh manusia. Kandungan mineral di dalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil.
 
Kini dengan formulasi zat besi
 
 Ujian klinikal telah membuktikan dengam pengambilan Vita-Lea Shaklee selama setahun boleh mengurangkan risiko jatuh sakit sebanyak 65%.Vita_lea juga telah terpilih oleh Center Of Science di Amerika Syarikat sebagai THE BEST MULTIVITAMIN di dalam Public Interest pada tahun 2000.
 
Ada persoalan? Hubungi kami di:
 
Whatsapp: 012-2356027

No comments:

Post a Comment