Thursday 9 January 2014

GLA Shaklee: Atasi Masalah Cyst & Fibroid

Tahukah anda ramai wanita di dunia yang menghadapi masalah ketumbuhan seperti cyst dan fibroid? Dan jarang yang tahu mereka mempunyai cyst atau fibroid kerana bukan semua wanita akan alami tanda2 kemunculannya.

Kebanyakkan wanita yang ada cyst atau fibroid akan mengalami masalah sukar hamil. Kerana fibroid ini terdapat di dalam rahim dan menyebabkan sukar proses persenyawaan terjadi. Ada pula yang akan mengalami period yang tidak tetap atau period terlalu banyak. Perut buncit atau berat badan berlebihan juga boleh dikaitkan dengan fibroid ini. Jika anda hadapi simptom2 ini, sila ke klinik untuk membuat ultrasound bg memastikannya.

Masalah ini boleh diatasi dengan mengubatinya dari awal. Saiznya yang kecil lebih senang dikecutkan dengam pengambilan ubat atau pil kerana apabila cyst & fibroid menjadi besar agak susah untuk kita kecutkannya secara semulajadi kecuali dengan pembedahan. Jadi jgn tunggu sehingga kena jalani operation baru nak cari ubat.

Kenapa GLA Shaklee boleh membantu anda mengecutkan fibroid & cyst?

Oleh kerana cyst berkaitan dengan hormon, GLA amat sesuai diambil untuk menstabilkan hormon dan memperbetulkan kitaran haid yang tak teratur dan bagus dalam penyeliaan hormon.
GLA Complex Shaklee mempunyai kombinasi minyak borage, asid linolenik (LA), minyak bunga matahari dan vitamin E.

Kandungan bahan asli ini terutamanya borage seed, amat membantu dalam mengawal selia estrogen. GLA akan membentuk prostaglandin untuk mengawal selia hormon wanita. Amat bersesuaian untuk wanita yang mengalami masalah cyst atau fibroid ini kerana ianya mampu mengawal hormon. Dan yang paling penting, pengambilan secara berterusan mampu menentang kanser kerana ianya mempunyai anti-oksidan untuk meningkatkan imun tubuh untuk melawan pertumbuhan sel tumor dan kanser.

Jadi, Mummy D amat berharap agar kaum wanita di luar sana untuk mengambil GLA Complex ni sebagai langkah awal dan berjaga-jaga. Kerana Mummy D amat tau betapa sukarnya seorang wanita menanggung masalah cyst & fibroid ni kerana Mummy D juga menghadapi masalah yang sama. Tetapi Mummy D tahu lambat, so cyst dan fibroid tu dah kembang mekar pun dalam perut ni sehingga terpaksa di buang. Mummy D kongsikan kisah Mummy D di sini. Kalau tak nak ambil Shaklee sekali pun, amalkanlah pemakanan supplement yang betul dan jaga pemakanan. Sesungguhnya ia masih belum terlambat kalau anda mencegah awal... Lebih baik dicegah dari melarat. Wallahualam..

Nak kongsi masalah yang sama dengan Mummy D, hubungilah Mummy D untuk berbincang hati ke hati, Mummy D sedia membantu mereka yang nasib serupa Mummy D:

Emel: vitahijau@gmail.com
Whatsapp: 012-2356027

No comments:

Post a Comment